Комментарии к статье

Шрайбман предложил неожиданный вариант переформатирования демократических сил

  • Адам
    22.01.2024
    У Статкевіча ёсць левая партыя, хіба не?
  • Аналістык
    22.01.2024
    Месца для зарубы языкамі? Для гэтага аналітык непатрэбны: рубілава ідзе кожны дзень, аж ютуб трашчыць.
  • Нацдэм
    22.01.2024
    Што ён курыць? Белая Русь якая партыя? Табе мала левакоў?
  • мясцовы2
    22.01.2024
    Нацдэм, гэтая гародніна ўвогуле да палітыкі ніяк не стасуецца.
  • Змагар-Беларус
    23.01.2024
    Нацдэм,
    Аналістык,
    Тае то
  • Змагар-Беларус
    23.01.2024
    Нацдэм
    Дык Шрайбман -самы разумны, бо вы ведеце  яго род


  • мясцовы2
    22.01.2024
    У нас уся апазіцыя ўся запар з адхіленнем у левы бок. Для яе санацые бракуе менавіта правых/права-цэнтрысцкіх/кансерватыўных новых партый.
  • Ё
    22.01.2024
    Статкевіч у турме. Але і ён, як сапраўдны палітык разумее, што найперш трэба здабыць свабоду, а потым разважаць пра Швецыю і прагрэсіўную шкалу падаткаабкладання. У Шрайбмана стратэгія зразумелая- давайце акунемся ў салодкі сон летуценняў і сацыяльных планаў. На гэтым полі яму роўных няма. Тут ён можа скааперавацца з Лябедзькам і дапісаць праграму ОГП “Мільён працоўных месцаў для Беларусі”. Дарэчы, менавіта таму лічу Каліноўцаў сапраўднай апазіцыяў і сілай, у тым ліку інтэлектуальнай, бо ў адрозненні ад Шрайбманаў, людзі робяць нешта карыснае для Беларусі кожны дзень і гадзіну.
  • Абэргал
    22.01.2024
    Ё, якія там інтэлектуалы? Былыя ультрас Дынама? Некаторыя яшчэ фашыкі непрыхаваныя.
  • Беларускія героі загінуць на чужыне
    24.01.2024
    Ё, "каліноўцы" да ўсіх без разбору ў апазіцыі. Ўжо смех бярэ з інтэлектуалаў.
    А найперш яны ў апазіцыі элект-прэзідэнткі Беларусі Святланы Ціханоўскай. Гэта ў іх найперш.
    Ці самі так ўсё разумеюць, ці ім Буданаў з Падаляком загадалі, а мо СБУ ці ФСБ, гэтага мы яшчэ не ведаем. Але маем відавочны факт.
  • Так
    22.01.2024
    Не хапае бабарыканцаў, камуністаў? Ды ўвогуле чым Белая Русь і лукашэнкаўцы не пасуюць, яны ж цвёрда бароняць "дело Ленина и Сталина".
  • Ясненька
    22.01.2024
    Хто пра што, а бабарыкінцы ўсё пра сваё партыі.
  • Nemo
    22.01.2024
    Надоели все, толку никакого от этой статьи и от Шрайбмана. Одни пустые разговоры.
  • Одноклассник
    22.01.2024
    Nemo, Шрайбана на вилы! Совсем плох. Да ещё и выскочка
  • Так
    22.01.2024
    Я чалавек правацэнтрысцкіх поглядаў
    Вось малы прыклад, наколькі Беларусь у шырокім вымярэнні часу паляцела налева, перад усім дзякуючы саветам камуністам. Што чалавек, які ў нашай частцы Еўропы быў б залічаны да сацыял-дэмакратаў кажа пра сябе "правацэнтрыст". Той самы, які лічыць, што культура (у тым ліку гісторыя і мова) не мае значання, нехта сказаў, што ён беларус - так і ёсць.
  • Ізя
    22.01.2024
    Хай Шрайбман стварае сваю суполку з палітаглядальнікаў, музыкаў, мастакоў, артыстаў гэтай нацыянальнасці, якая талерантная да усялякага падітбруду і агентуры расіяніі.
  • Anatol Starkou
    22.01.2024
    1-е што трэба рабіць: Замест слоў дэмакратычныя сілы казаць і пісаць небеларускія сілы, бо ўсё беларускае знаходзіцца на Беларусі.
    2-е: замест слова ПРАПАГАНДЫСТЫ небеларускім сілам і іх СМІ трэба казаць і пісаць у небеларускіх СМІ словы беларускія СМІ паведамляюць або корр беларускага СМІ піша...
    3-е: замест левай партыі, якую прапаноўвае таварыш Шрайбман для таго, каб небеларускія сілы заходняя дэмакратыя ганяла так, як мае быць па Еўропах і Амерыках, стварыць і паспрабаваць зарэгіць у Польшчы Камуністычную небеларускую партыю. Праз дзень, як адправіце заяву на рэўістрацыю, ўсе будзеце дома на Беларусі і станеце беларускімі сіламі.

    Нармалёвыя прапановы прапаную прапанавацель-аналітык таварыш Шрайбман.
  • Кілер троляў
    23.01.2024
    Anatol Starkou, размяшчаўся, троль лукашысцкі
  • 777
    22.01.2024
    +1000%  ---згодзен....толька, як светка и кабинет могуць адмовицца....яны ж страцяць  западные грошы...ды и не дазволиць =СЕМЬЯ= (ВЯЧОРКИ) ей гэта зрабиць, яна ужо нихто...курыца ,якая нясе  залатыя яйки для сямьи
  • Янка
    22.01.2024
    Ніякай манаполіі на высокі узровень сацыяльнай абароны ў левацэнтрычных партый няма. Адкуль Шрайбман гэта ўзяў - незразумела.

    Высокі узровень сацыяльнай абароны - гэта ў любым выпадку наступства высокага узроўню эканамічнага развіцця, які ў сваю чаргу з'яўляецца спалучэннем высокага узроўню свабоды і стымулаў быць паспяховым.

    Вялікая частка беларускага насельніцтва сталага ўзросту настальгуе па нібыта высокаму ўзроўню сацыяльнай абароны часоў СССР. Безумоўна, ён быў лепей за азіяцкі, але яму было вельмі далёка да еўрапейскага. Гэта больш нагадвала ўраўнілаўку, бо ва ўмовах нерынкавай эканомікі большая частка насельніцтва СССР жыла даволі сціпла, да і гэта з большага дасягалася за кошт нафтадаляраў. Дастаткова ўзгадаць аб тым, што калі гэпатыт C лічыўся ў СССР невылячальным дыягназам - на Захадзе яго ўжо паспяхова лячылі.

    У часы лукашэнкі сітуацыя стала яшчэ горш, бо захаванне дзяржсэктару ператварылася ў галоўны сродак утрымання г.з. "трудовых коллективов" - цалкам фінансава залежнага ад улады слоя грамадства. Прыватны сэктар з ягоным прыматам канкурэнцыі, эканамічнай свабоды і эфектыўнасці наадварот разглядаўся як гадавальнік самастойнасці і неалаяльнасці. Таму ўлада імкнецца любым шляхам захаваць дзяржсэктар праз штучнае стварэнне манапалізма, перакрыжвальнае субсідаванне і няроўнасць формаў уласнасці. За гэты кошт падтрымліваюцца неэфектыўныя дзяржпрадпрыемствы і іхныя "трудовые коллективы", чальцы якіх працуюць вельмі неэфектыўна і таму атрымліваюць вельмі нізкія заробкі, з чаго вынікае нізкі ў параўнанні з суседзямі ўзровень сацыяльнай абароны. Апакаліпсіс неэфектыўнай эканомікі аццягвае арбітраж расейскіх вугялвадародаў, за які даводзіцца плаціць суверэнітэтам.

    Сітуацыю пагаршае нэрэфармаваная пенсійная сістэма, калі ФСАН функцыянуе як класічная фінансавая піраміда з ужо істотным дэфіцытам, а вялікая колькасць працаздольных сілавікоў замест абавязковай перакваліфікацыі і далейшай працы атрымлівае неадэкватна высокія раннія пенсіі, дык яшчэ з дзяржбюджэту, а не за кошт пенсійных ўнёскаў.

    У гэтай цяжкай сітуацыі любая левая партыя імкненна ператварыцца ў партыю прафесійных папулістаў.

    Таму мары аб швецкім узроўні сацыяльнай абароны выглядаюць як манілаўскія замкі.
  • Anatol Starkou
    22.01.2024
    Янка, Какая она всё-таки удивительная, бчб демагогия. Дзе ты вучыўся пісаць такія тэксты, хлопчык? На Свабодзе, Хартыі97 ці Тутбаю?

    Швецыяй захацеў стаць? Дык гэта ж проста! Адгарні тысячагоддзі гісторыі чалавецтва назад, вазьмі ўсіх за вушы, хто жыў тады на тэрыторыі Швэцыі і перамясці іх на зямлю Беларусі, а тых хто жыў тады ў нас - за вушы і на тэрыторыю Швэцыі. И все дела. 
    Гэта ж такую дурасць падае чалавек з вумным бчб відам.

    Каму ты ПОСТСАВЕЦКІ ПОСТКАМУНІСТЫЧНЫ ЧАЛАВЕК патрэбен быў пасля 27 ліпеня 1990 года = пасля абвяшчэння ВС Дэкларацыі аб дзярж суверэнітэце БССР?  НІКОМУ!
    Я ж тут сто разоў пісаў: МЫ АТРЫМАЛІ БЕЗРЭСУРСНУЮ НЕЗАЛЕЖНАСЦЬ - ні людскіх ні прыродных рэсурсаў. Насельніцтва МІЗЕР і тое такія разумныя як ты дзялілі на сьвядомы на НА ЗАХАД на ЗА СВАБОДУ і інш ЕэСы - на тры Беларусь у Еўропу. Ты ХОЦЬ КАМУ-НЕБУДЗЬ ТАМ СЁННЯ ПАТРЭБЕН? А не тое што тады трыццаць чатыры гады таму.

    І вось таму явіўся Лукашэнка. Бо з вами бо з-за таких як ты Беларуси дзяржавы сёння не было б. Або польская старонка была б або русская. Або вечная грамадзянская вайна між вамі бчб і астатнімі беларусамі.

    Прыватную ўласнасць ізноў захацеў? Паноў і Халопаў ізноў захацеў? Дык у Польшчы ж зараз вашых кажуць болей за сто тысяч. Кім яны там? Мяркую ДЭМАКРАТЫЧНЫЯ ПАНЫ. Ну не халопы ж, як сто гадоў таму былі іх дзеды-прадзеды.

    Какая она всё-таки удивительная, бчб демогогия.
  • Пачаў добра, і раптам...
    24.01.2024
    Янка, > У гэтай цяжкай сітуацыі любая левая партыя імкненна ператварыцца ў партыю прафесійных папулістаў.

    Быццам існуюць нейкія іншыя левыя партыі. Хоць у Швецыі, хоць дзе. 
  • Янка
    23.01.2024
    Anatol Starkou, Каму ты ПОСТСАВЕЦКІ ПОСТКАМУНІСТЫЧНЫ ЧАЛАВЕК патрэбен быў пасля 27 ліпеня 1990 года
    А каму ён, шчыра кажучы, быў патрэбен да 27 ліпеня 1990 года? Заробак у 120 рублёў ва ўмовах татальнага дэфіцыту і бязконцых чэргаў больш нагадваў талоны на сціплае задавальненне патрэбаў 1-2 ступені піраміды Маслоў. Жалезная заслона перашкаджала савецкім грамадзянам параўнаць ўзровень свайго жыцця з развітымі краінамі захаду і асэнсаваць, у якой д@@@е яны існуюць. Нават у параўнанні з краінамі ўсходняй Еўропы, наведаць якія таксама было вельмі непроста. А лепшага эканамічна неэфектыўная савецкая сістэма прапанаваць большасці сваіх грамадзян не магла, таму непазбежна з'явіліся бярозкі, івушкі ды спецразмеркавальнікі. Нешта кшталту спецклінікі і спецшколы ў Драздах.

    У СССР было вельмі мала канкурэнтаздольных прафесіяналаў, бо галоўным галоўным запытам сацыялістычнай планавай эканомікі было выкананне планаў. Якасць, сучаснасць, канкурэнтаздольнасць і маркетынг прадукцыі хвалявалі вельмі слаба. Прыватных інвестыцый не было, а дзяржаўныя былі нізкаэфектыўнымі.

    Вышэйшая тэхнічная адукацыя ў СССР была адсталай. Калі да 3-га курса выкладаліся з большага фундаментальныя веды - яе якасць была яшчэ так-сяк. Але калі надыходзіў час прыкладной адукацыі - адразу адбываўся поўны швах, бо сучасных тэхналогій і абсталявання амаль не было і ўзяцца ім не было адкуль. Крыху наперадзе за астатнія праз неабмежаванае дзяржфінансаванне былі ваенныя і касмічная тэхналогіі, але першыя ўсё роўна заставаліся разлічанымі на безлітасна высокія чалавечыя страты, а другія рабіліся больш для прэстыжу савецкага рэжыму. Але ў цывільную эканоміку яны амаль нічога не аддавалі.

    Адзіным выйсцем з гэтага тупіка быў пераход да прыватнай уласнасці і рынкавай эканомікі, і адпаведныя эканамічныя рэформы. Але гэта было палітычна непрымальна ў таталітарнай савецкай сістэме і не працуе без вонкавага субсідыявання ва ўмовах неасавецкіх дыктатур. Таму гэта аццягвалася, нягледзячы на непазбежнасць. Як і зараз, бо чым далей - тым балючай будзе трансфармацыя (як гэта было ў пачатку 90х). Як слушна выказалася Маргарэт Тэтчэр:
    - the problem with socialism is that eventually you run out of other people's money ( праблема сацыялізму ў тым, што ўрэшце ў цябе скончацца чужыя грошы )
  • Anatol Starkou
    23.01.2024
    Янка, "Каму ты ПОСТСАВЕЦКІ ПОСТКАМУНІСТЫЧНЫ ЧАЛАВЕК патрэбен быў пасля 27 ліпеня 1990 года"
    А каму ён, шчыра кажучы, быў патрэбен да 27 ліпеня 1990 года?

    Гэта два розных чалавека - савецкі і постсавецкі. Першы не рэвалюцыянер, а другі рэвалюцыянер, дзякуючы Міхаілу Гарбачову і Маргарэт Тэтчар.
    Першы прыйшоў каб разваліць КПСС, а другая дапамагала Горбі, каб заадно развалиць СССР. Да таго ж у Англіі рэвалюцыі ніхто не памятае калі былі, а ў СССР (былой Расійскай імперыі) яны былі па цотным дням, а па няцотным контррэвалюцыі. Ламаць не строіць і таму на хвалі Горбі-перабудовы прануліся нашы рэвалюцыянеры, пра яких я казаў вышэй. Сутнасць іх дзейнасці і планаў: ідзем на Захад у ЕС і НАТА, ідзем у капіталізм = да прыватнай уласнасці.

    І так, уявім сабе што прыйшлі. Усё вакол калгаснае - усё вакол маё ЗМЯНІЛАСЯ НА ШТО? У каго з беларусаў, хто атрымліваў згаданыя табой 120 рэ былі ў заначцы грошы, каб купіць пасля 27 ліпеня 1990 года, напрыклад, МАЗ ці МТЗ? Ні ў каго. Значыцца, каб гэтыя прадпрыемствы сталі прыватнымі - а бчб шчасце ж у прыватнай уласнасці ў гаспадарцы - МАЗ і МТЗ павінны купіць... ХТО? Або прадстаўнікі багатага Захаду, або прадстаўнікі нябеднага Усходу. А ім сапраўды патрэбен МАЗ ці МТЗ? Ці наўрад. І таму пры гэтым варыянце прыхватызаці мы развіталіся б з згаданымі заводамі і мінімум 50 тысячамі рабочых гэтых прадпрыемств, якія б выйшлі на вуліцы Мінска і інш прыхватызаваных гарадоў заводаў параходаў і ўчынілі б рэвалюцыю ДОСТОИНСТВА па-беларуску. Эканоміцы настаў бы кірдык.
    Ці можа якія-небудзь супер-пупер тахналёгіі нам прыйшлі б з Захаду? Навошта? Каб падняць МАЗ і МТЗ ды інш постсавецкія прадпрыемсnвы? Дапусцім прыйшлі. А прадукцыю куды дзяваць? У Расію? Не пусціць бо мы бчб сябры Захаду. Дык можа гэтую новую заходнюю прадукцыю гнаць на Захад? Точно! А заходняя прадукцыя Захаду няхай ідзе лесам у Афрыку. Бо ў Еўропах будуць нашы МАЗы и трактары замест ін Мерсаў і іх трактароў.
    ГЕНІЯЛЬНА, як усё бел-чырвона-белае.
    Дарэчы а чаму той Захад = тая Еўропа не падкінулі нам крутых тэхналёгій пасля 27 ліпеня 1990 года ЦЯГАМ ЧАТЫРОХ ГАДОЎ, калі да 20 ліпеня 1994 года (інаўгурацыя прэзідэнта РБ) у нас не было Лукашэнкі? Мяркую, забыўся пра Беларусь тады Захад ці тая Еўропа. Бывае. А так бы мы ўжо дааааўно былі б еўрапецамі, каб пра нас не забыўся наш любімы Захад з 1990 па 1994.

    Воь так у двух словах: або мы самі з вусамі, або мы не дзяржава. На сённяшні дзень ёсць дзяржава РБ і тое ў ёй, што можам вырабляць самі сваёй мазгой. Пры гэтым крупныя прадпрыемствы ў нас дзяржаўныя, а мелката - кафэ, рэстаран і інш падобнае - прыватнае. Так і павінна быць.

    https://d3kcf2pe5t7rrb.cloudfront.net/334576#startcomments"
  • бабруйчанін
    22.01.2024
    Раней пры спрэчках Чалы Шрайбман Абірал Арцема Апошні год ні сачу ні за тым ні другім.
    Але Прапанова Арцема ....здзівіла Калі б гєта быу нейкі " єксперт сноб з Масква" ?? З нейкага мутнага фонда Карнегі як буянов??.То ..ні здзівілся б )) Арцему перашкаджае яго былая экспертная дзейнасць у фондзе карнегі Масква.Час ад часу адбываеца..сбой.Наконт " левага паварота" )) Гєта як у Хадаркоускага у " днеуніке за кратау" У астроге зразумел падтрымліваць патрєбна было ні зюганава іньшых явлінскіх а адукацыю моладзь свае смі У рБ " левых" левых хоць ...экспартуй ад белрусі да зяленых глушаковых
  • user
    22.01.2024
    У такім выпадку яны прызнаюць тую рэальнасць, у якой яны больш не зусім палітычныя актары, у якой яны НДА і часам дыпламаты, але барацьба за ўладу скончана проста таму, што цяпер не час

    Так, а зачем это нужно? Чтобы упростить жизнь Лукашенко? И тогда причём тут "левая" партия? Мне казалось, что партия и есть политический актор. Логики ноль
  • Сема
    22.01.2024
    Конечно не нехватает левой партии. В честь Ильича и Карла. Назвать ее Карлильч. 
  • Віталь
    22.01.2024
    Аналітег :-)
    Седзячы ў Кіеве, напярэдадні вайны ён вяшчаў, што вайны не будзе. :-)
  • Змагар-Беларус
    23.01.2024
    Я спачуваю
    журналістам, якім трэба вылузвацца ,
    высалапіўшы язык,
    каб знайсьці
    нейкую «сенсацыю», нават, недарэчную...
    Я даўно адсочваю дзейнасьць Шрайбмана.
    Ён заўсёды крытыкаваў дэмакратычную
    апазыцыю, не зважая на рэальную дыктатуру
    ад 1996 г., на рабскасьць большасьці
    белорусов, то бок , умовы дзейнвсьці
    апазыцыі.
    А зараз, па
    сігналу дыктатуры, і зноў робіць
    правакацыю. Я ня буду
    рабіць падрабязны аналіз ягонага
    глупства. Дам факт. Мой знаёмы з Варшавы.
    99% маладзі ня ходзіць на дэманстрацыі
    (у Варшаве), ня ходзіць на лекцыі
    гісторыкаў. У В-ве жыве каля 20000
    белорусов., большасьць , моладзь, якая
    сядзіць у барах і п“іе піва. Ён
    бачыў , што на
    дэманстрацыі «памятаем
    палітвязьняў»
    была каля 500 чалавек.А
    у РБ яшчэ горш. То дзе тыя «маладыя»
    , якія «заменяць» ??? ( Так, адзіна , я
    згодны, што Дабравольскаму даўно трэба
    на дачу кветачкі даглядаць.)
  • Змагар-Беларус
    23.01.2024

  • Сымон
    23.01.2024
    Шрайбман ўсё больш ператвараецца ў звычайнага балабола, які прываблівае да сябе ўвагу скандальнымі заявамі.
    Але у яго партфоліа няма аніякага ўласнага палітычнага досведу - ні станоўчага, ні нават негатыўнага. Якія тады увогуле існуюць нагоды верыць у ягоную кампетэнтнасць?
  • Anatol Starkou
    23.01.2024
    Сымон, некалі даўно ў пачатку яго кар’ернай раскруікі, я заўважыў свой абзац у яго артукуле, які быў надрукаваны на расійскім габрэйскім сайце. Майго імя і спасылкі адкуль быў узяты абзац, не было.
    Той тэкст абзацу ўключаў мае прыватныя прыблізныя развагі аб тым, што ў нас на Беларусі 10/12 беларусаў, 1/12 рускіх і 1/12 астатніх грамадзян РБ.

    Гэта мелка для яго, як аналітыка беларускага маштабу. Але так было.
  • Шрайбманн
    24.01.2024
    Anatol Starkou, хлусня, як і ўсе, што ты тут пішаш, акрамя брэху сабачага
  • Anatol Starkou
    24.01.2024
    Шрайбманн, мала ннннн напісаў у сваім ніку. Трэба болей. Тады нават пазьнякоўцы паверылі б такому шрайбманнннну
  • Курт
    23.01.2024
    Адзіная беларуская палітычная сіла, менавіта сіла, у працілегласць да легіёна балаболаў на ютубах, офісах і кабінетах, это толькі і выключна добрахвотнікі ў беларускіх адзелах ВСУ. Адтуль і прыйдзе новая плыня новых палітыкаў і толькі адтуль прыйдзе свабоду ў расейскі канцлагер РБ.
  • Беларускія героі загінуць на чужыне
    24.01.2024
    Курт, яны не дажывуць да канца гэтай расейскай вайны.
    Але на канапе добра сядзець і маліцца на ўласныя летуценні, на нейкіх супермэнаў, насамрэч забітых ці скалечаныя вайной. А яны хай ваююць тым часам, героям слава, хіба не? Насамрэч ім самі патрэбна дапамога і спатрэбіцца яшчэ болей. Кожны жывы, акрамя славы мусіць зведаць клопаты па лячэнні і рэабілітацыі, навучанні зарабіць сабе на жыццё. Але мы бессаромна пераводзім стрэлкі на іх - вось раптам "прыйдуць і нас ўратуюць".
    Плявузганне троляў ці дурняў, няйначай.
  • Курт
    25.01.2024
    Беларускія героі загінуць на чужыне, свободы не яешня, яе дастаюць толькі на поле бою, ў крыві, болі і сьлёзах. Летуценьнямі і трызненьмі з’яўляецца ўсё іншае акрамя барацьбы.
  • Anatol Starkou
    25.01.2024
    Курт, сказаў дэпутат Зянон і выйшаў з залы ВС 27 ліпеня 1990 года разам з фракцыяй БНФ, каб не галасаваць за прыняцце Дэкларацыі аб дзяржаўным суверэнітэце БССР, які абвяшчаецца адзін раз у гісторыі нацыі.
  •