Беларусы супраць мовы. І нешта падказвае, што яны пры любой уладзе будуць супраць роднай мовы. Праўда і улады добрай без мовы не будзе, бо калі ты рускі сьвет, то Расея ўжо і так табой валадарыць
Беларусы ніколі не супраць роднай мовы
10.05.2024
BLR, з першых часткай не пагаджуся. Супраць беларускай мовы будуць толькі панаехаўшыя расейцы, якіх у Беларусі нямала. Самі ж беларусы ўспрымаць пераход нейтральна-пазітыўна, пра што сведчыць вопыт пачатку 90-х гадоў.
Янка
10.05.2024
Беларусы ніколі не супраць роднай мовы, моцны прыток расейцаў у Беларусь спыніўся з развалам СССР, таму яны даўно ня маюць вырашальнага ўплыву. Прайшло 30 год і ва ўмовах дзяржаўнага ціску на беларускую мову вырасла лукашэнкаўскае пакаленне. Таму вы памыляецеся.
За правду
10.05.2024
Все просто. Чья власть, того и политика, включая языковую. А любая власть тут априори будет русскоязычная. Почему? Потому что нас таковых большинство.
Лёлік з-пад Лімасола
10.05.2024
За правду ,і пуцін такой маладой)))
30-я дывізія
10.05.2024
За правду , а хто табе сказаў што у новай Беларусі ўлада будзе абірацца рускамоўнай большасцю? А так цалкам згодны -- хто трымае ўладу, той і праводзіць сваю палітыку ;)
Мх
10.05.2024
За правду , Таму новая беларуская ўлада павінна вас на эшэлоны і масава ў Расею. Так як у свой час зрабілі ў Сярэдняй Азіі, Латвіі. А беларусы зрабілі памылку, у 90-х не зрабіўшы гэтага.
Здравый смысл сказал. Ты только подумай, приходят меньшевики и говорят: а с завтрашнего дня все на мове. Ну и? Да вас на вилы подымут. Бежать будете в Варшаву, аж пятки сверкать будут.:))
Марк
11.05.2024
За правду, а ты ведаеш што меньшывікоў было болей за бальшавікоў, гісторыю вучы!
За правду
11.05.2024
Марк, Я называю вас меньшевиками, потому что вас мизерно еменьшинство от всего населения Беларуси. Вы ничего не совершите. За вами нет народа.
За правду
11.05.2024
Мх, Таму вы ничем не отличаетесь от Сталина, от коммунистов и подпускать таких как вы к власти нельзя на пушечный выстрел. Не доросли цивилизационно до демократии. Совок-с.
30-я дывізія
11.05.2024
За правду, а ты паспрабуй не дапусціць))) тут многія ўжо перараслі тваю дэмакратыю, бо трохі разумнейшыя за тых хто носіцца з гэтаю дэмакратыю, як з пісанай торбай. Вайна ва Украіне добра прадэманстравала чаго вартая твая дэмакратыя. Ф16 ужо два гады перадаюць, перадаюць і ніяк не перададуць, а гэта каштуе жыццяў людзей
Axel Justas
10.05.2024
Вельмі шкада, але сапраўды так. Быць выключна беларускамоўным лёгка ў досыць малой купцы гэтакіх жа "ўкушаных" (тут без пагарды і жарцікаў, але сапрыўды такія людзі вельмі адрозніваюцца). Але каб за цябе прагаласавала большасць на выбарах, прыйдзецца быць больш гнуткім. А чым больша навокал будзе адэкватных і паспяховых людзей якія вольна камунікуюць па-беларуску, тым хутчэй знікне стыгма "на мове = бнф-авец = хоча ўсіх на чамаданы пасадзіць". Мова мусі быць мовай, а не палітычным клеймом.
Рэчаіснасьць
10.05.2024
Axel Justas, лухта поўная, ніхто не забараняе камунікаваць на роднай мове ў цалкам расейска ызычнам асяроддзі. Усе беларусы ведаюць родную мову хоць і часова на ёй не гамоняць. Агрэсію і неразуменьне могуць выказваць хіба толькі маскалі. Увогуле праблема надуманая, языка нікому не патрэбна, а жадаючых атрымаць швабру вельмі мала
геник
10.05.2024
я помню, як моунае пытанне вырашылася у маим тэхникуме недзе у пачатку 90х. Сказали- з такой та даты усе заявы прымаюцца на беларускай мове. Трэць группы узрадавалася, астатния уздыхнули и пачали выконваць распараджэнне. Нихто не стау абараняць свае правы на рускую мову. Уяуляю, каб сказали, што у дадатак не трэба чытаць "Вайну и Мир", то студэнты пляскали б у далони.
За правду
12.05.2024
геник, А потом наступили парламентские выборы 1995-го. И вот нежданчик- ни один националист, включая Позняка, не попал в парламент. НЕ странно ли? Да нет. Выборы еще не фальсифицировались. Ничего странного нет, если учесть как упорно адепты этнического национализма, те самые, что сейчас массово ошиваются в эмиграции, пытались насадить белорусский язык. Белорусские избиратели массово отказали в доверии националистам. Вы думаете после Лукашенко на первых демвыборах ситуация будет иная? Хотите снова наступить на грабли? Пробуйте, раз в прошлом ничему не научились.
Я
10.05.2024
Пускай лучше моунае пытанне узарве чушь, которая в головах у таких Барановских.
Так
10.05.2024
Калі ўзарве, а дакладней беларусы адмовяцца ад беларускай мовы дык ўсё зразумела.
Так
10.05.2024
Давайце паглядзім на еўрапейскі досвед.
Вось цікава, калі ідзе гаворка пра абарону расейскай мовы ў Беларусі, прыводзяцца выняткі (Ірландыя - дзе даўно знішчылі гаэльскую, Аўстрыя - у якой няма сваёй аўстрыйскай мовы ці Швейцарыя, якая таксама не мае сваёй швейцарскай мовы). І абмніаецца большасць еўрапейскіх краіх, у якіх ёсць свая мова, у тым ліку суседзяў. У Літве - літоўская, Польшчы - польская, Украіне - украінская, Расіі - расейская, Латвіі - латышская і так далей.
Рэд
10.05.2024
Так, У Швейцарыi кожны кантон размауляе на сваей мове франкамоуны , нямецкамоуны, i г. д То бок кожная зямля (кантон) Швейцарыi мае сваю мову, а не усеагульную трасянку цi мiкс моу
Кастусь
10.05.2024
Рэд,там 4 государственные мовы - французская, иатльянская, немецкая и ретороманская
Ганьба
10.05.2024
Мой любімы паджанр фэнтэзі: Постлукашэнкаўская Беларусь.
Улічвайце гэта
10.05.2024
[Рэд. выдалена]
шчыра кажучы...
10.05.2024
моўнае пытанне - шкура незабітага мядзьведзя ....
Нацдэм
10.05.2024
Шаноўныя рускамоўныя бальшавікі, вам нічога не свеціць, нацыяналісты возьмуць уладу, бо яны засяемўмабцца збройна, а вы паедзеце за Урал
За правду
10.05.2024
Нацдэм, вот возьми уладу для начала, ладно?
Кілер троляў
10.05.2024
За правду , я так разумею, што вы браць уладу не збіраецеся, тады што вы тут робіце, троль лукашысцкі?
Пеця
10.05.2024
Фрыдману вельмі хочацца знайсці праблему там, дзе яе няма. Усе будзе па нашаму, па беларуску, а фрыдман застанецца ў Германіі
Gorliwy Litwin
10.05.2024
А калі чакаецца пост лукашэнкаўская Беларусь? Ужо можна купляць білеты?
іра
10.05.2024
а чаго Фрыдман нам пра Ірландыю? чаму не кажа пра Ізраіль і іўрыт?
Чел
10.05.2024
Ну и что у вас первично? Люди или язык? У многих похоже язык. Живи впроголодь, но говори на языке, который нам нравится. Как у Ильфа и Петрова: "...казалось, жители города рождаются лишь затем, чтобы побриться, поговорить па беларуски и сразу же умереть. А на самом деле в уездном городе N люди рождались, брились, говорили па беларуски и умирали довольно редко."
Между тем у Фридмана есть два концептуальных упущения в его рассуждениях.
1) В Украине люди массово переходят на украинский совершенно не потому, что старается правительство и есть какие-то программы. А потому что война. Когда ты стоишь на краю ямы в Буче, и там лежит твоя сестра, ты тут же забудешь русский язык.
2) С чего-то он решил, что в Беларуси идёт война двух языков. В то время как в ней есть довольно большие области, где местным людям что белорусский, что русский языки одинаково фиолетовы.
Пеця
10.05.2024
Чел, першаснае культура, дзе мова займае галоўнае месца, а потым - эканоміка і палітыка. А нахалеру нам чэлы, якія нашай мовы не разумеюць ды яшчэ клічуць сюды рускі мір. Ідзіце ўслед за караблём
Абы ляпнуць
10.05.2024
Чел, а што тыя, хто забыў родную мову жывуць багата?
Алег
10.05.2024
Например, если зайти в википедию в статью белорусский язык, то вот что там найдем: По данным переписи населения Белоруссии 2009 года, родным белорусский язык указали 4 841 319 человек, назвавших себя белорусами, а также 217 015 представителей других национальностей (из них 171 287 поляков), что в сумме составляет 53,22 % населения республики. Кроме того, 1 009 935 назвавших себя белорусами указали белорусский как второй язык, которым они свободно владеют, 271 778 человек других национальностей также указали белорусский как второй язык (в их числе 181 091 русских), что в сумме составляет 13,49 % населения республики. Таким образом, в Белоруссии в 2009 году белорусский язык родным назвали 5 058 334 человек, кроме того 1 281 713 человек владели белорусским языком как вторым, в сумме это составило 6 340 047 человек, свободно говорящих по-белорусски И возникает вопрос если 2\3 населения страны владеет белорусским языком то почему для 70% населения белорусизация должна быть проблемой? Мне кажется, что этот нарратив о неприятии белорусского языка нам навязан кремлем и агрессивным меньшинством.
Беларусы ніколі не супраць роднай мовы
10.05.2024
Алег, цалкам згодна. Праблема прыдумана расейцамі.
Все говорят на русском
10.05.2024
Алег, Вопрос. почему 70% указали родным баларуский язык но абсолютно везде слышен русский язык? Может кто та врот?
жэўжык
11.05.2024
Все говорят на русском ,так сталася, бо ў расейскай мовы калісьці была рэпутацыя карыснай для камунікацыі з іншымі народамі былога СССР. А беларусы нібыта былі добра адукаванымі і маглі размаўляць па-расейску амаль без акцэнту, за што іх хвалілі. А беларусы і радаваліся, як дзеці малыя. То бок, адным з істотных чыннікаў распаўсюджання расейскай мовы былі ідэі глабалізму ў тым ці іншым выглядзе. Але гэтую ролю сёння выконвае ангельская мова і яна ёсць выбарам адукаваных людзей.
Тым часам сучасны "рускі мір" - гэта ідэалогія агрэсіўнага ізаляцыянізму і супрацьпастаўлення Расеі астатняму свету. Мне падаецца, што расейцы самі нішчаць рэпутацыю сваёй мовы і робяць яе непрымальнай для беларусаў.
бабруйчанін
10.05.2024
Ці ні ўзарве моўная пытанне ??Постлу Беларусь зіявіца пасля " маленькага ці большага ўзрыва" і перекананы моўнае пытанне пройдзе " па масле" Каб пасля путча Ельцын ці тыя якія скідалі каля кгб дзяржынскага вырашылі б пахаваць ульянава з маўзалея то усе б цк палітбюро за свой кошт гэта зрабілі б.АЛЕ беларусы памяркоўна ўсе зробяць..Прыклад на дзяржслужбе павінен адказваць на дзяржаўнай мове на зварот..У краме кафэ прыватнай пажадана Ні жадаешь ??Маешь права але будзе паведамленне налепка Тутака ні абслугоўваюць Ні шануюць Беларускую Мову ..беларусаў..Ніякага прымуса санкцый )) пасягнення на прыватную ўласнасць ..цьфу цьфу святое.Дзетак у яслях садку жадаешь на " обшчепанятнам" маешь права грамадзянін свабодны ..АЛЕ павмнен ведаць і цябе давядуць праз час вышэйшую адукацыю твае дзеткі мабыць у Владзівастоке атрымаюць але ні факт.Ці на дзяржслужбу ні прымуць ці яшче куды без ведання Нават дагавор ні здольны будзешь заключыць калі прыватна пажадаешь працаваць мець арцель ці фірму. Усе талерантна памяркоўна без прымуса.Ні турбуйся загадзя Фрідман .Гэта ні самае " горшае жахлівае" что можа адбыцца Пасля...Беларусізацыя ў Беларусі беларусаў ??)) Які жах
бабруйчанін
11.05.2024
бабруйчанін, Як бы ні жадалась і мне калісці таксама Але суседзей ні абіралі ..нажаль.Таму Беларуская Мова Будзе Дзяржаўнай как ні б турбавалісь 30 год таму Сеня Букчін і " газета клімава" і зараз Фрідман Пракоп'еў.Дарэчы кухар мне нагадвае 30 гадовай даўніны " аля яблыка- явлінскі" дзля беларусаў лібералку дэмактратку Абрамаву .З Грышэй Я .і 30 таму ўсе зразумела было.Дзяржаўная мова Беларуская Наконт рускай Вывучэнне як тэхнічнай дзля гандлю з суседам разумення Ангельская???Калі так пойдзе то мабыць таксама дзля бізьніса гандля кітайская??)) Таксама суседзкая " праз аднаго" немецкая французкая іспанская..Ангельскую і " віртуальны інтэлект " вывучэ ці якая Ілона і за цябе перекладзе..праз " чіп" у галаве))) Беларуская Мова Дзяржаўная Руская дзля бізніса з суседам ні замінае.. Ведаць навошта герасім анну кареніну пад цягнік кінул па жаданню.Таксама як у 14-16 год " крымінальныя турботы" думкі нейкага Раскольнікава які каб ні павяртаць грошы тапаром забіў 2 старух?? Мне падаецца і правазахіснікі будуць супраць..
Алег
10.05.2024
Просто на мой взгляд белорусы скорее инертны в данном вопросе,чем против.Тогда власть захватили русофилы и заставили всем говорить по русский.Придут к власти белорусы,будут перестраиваться без особых потрясений.
Кастусь
10.05.2024
Алег, все правильно, в духе татаров - все равно, наступать - бежать, отступать тоже бежать
Все говорят на русском
10.05.2024
Алег, в смысле без особых потрясений, будет трясти так как сейчас трясет тех кто пытается пропихнуть мойву.
Мх
11.05.2024
Все говорят на русском , Вольга? Не турбуйцеся так, Навінкі ад Гародні далёка, можам м і не давезці.
Няма ніякай праблемы
10.05.2024
паўстане пытанне: ці ў стане краіна выдзяляць дадатковыя грошы на культуру, мову?// Што за дзіўнае пытанне? Проста перанакіруем грошы, якія ішлі на рускую культуру і мову, на развіццё беларускай. Міністэрства адукацыі кожныя некалькі гадоў друкуе новыя падручнікі. Замест рускіх проста будзем друкаваць за тыя ж самыя грошы беларускія падручнікі. Няма ніякай праблемы.
Рэд
10.05.2024
Зауважана што людзi якiя маюць не беларускiя каранi Фрыдман, Пракопьеу... выступаюць за дзяржауную рускую, ангельскую iнедзе там.. беларускую бо так зручна iм
іра
10.05.2024
[Рэд. выдалена]
іра
10.05.2024
[Рэд. выдалена] , які быў сказаў - "У Швейцарыi кожны кантон размауляе на сваей мове", тады скажыце - колькі па часе (!) існавала на дзяржаўным узроўні 4 мовы ў нас? у першай палове хх стагодзя канечне. бо ў нас з мужам спрэчка - я кажу - ды пару(некалькі) месяцаў усяго (значыць не ў разлік), а ён кажа - ды не - больш (нібы ён тады жыў))
а што скажаце вы? вы ж нібы па гісторыі сільны )
Алег
10.05.2024
Например по референдуму 1995 4 млн из 7.5 млн якобы проголосовало за придания русскому статус второго государственного. Прошу обратить внимания что официальная цифра чуть больше 50% и большие вопросы к демократичности этого референдума. Сколько реально проголосовало за придания статуса государственного русскому неизвестно.
Пачынаўся 5 год "абуджэння"
10.05.2024
Дурныя пытанні - дырныя адказы. Ніколі і нідзе рускамірнае грамадства ня будзе жыць вольна. А будзе як цяпер: засранай правінцыяй засранай Арды.
Бо акупаваць нас, каб укараніць інстытуты цывілізаванага жыцця, ніхто не збіраецца.
І Рашка - не Брытанія, дэбілы рускамірныя ненавучабельныя.
За правду
11.05.2024
Пачынаўся 5 год "абуджэння" , Вы хотите сказать, что мова, свобода и демократия- это взаимовключающие вещи? Мол, на английском можно построить демократию, свободу, благосостояние, на белорусском можно, а на русском нельзя? Но это в чистом виде языковой расизм. Может быть вы нам, русскоязычным в Беларуси, еще и черепа скоро мерять станете и отбраковывать перед выборами в парламент? Мне вот интересно, откуда берутся такие социальные гм...дальше не буду. И учились ли вы чему в школе и в институте? Евгенику подпольно изучали или Гитлера почитывали о неполноценности рас?
Кастусь
10.05.2024
Рассуждения идут в таком ключе что лукашэнкауская дыктатура уже ляснулась. Имхо конечно но до этого еще далековато
Беларусы ніколі не супраць роднай мовы
10.05.2024
Кастусь, праблема ж не проста у лукашэнкаўскай дыктатуры. Праблема ў тых, хто гэтую дыктатуру трымае - у расеі. Не будзе лукаша, паставяць другога, нічым не лепшага.
Paliašuk
10.05.2024
Нічога моўнае пытанне не ўзарве. Хіба што пару тысяч пятых кропак ватнікаў а-ля Бобоша, каторыя за малы прайс пішуць каменты пра "мойву". Давайце зразумеем, што генерацыі 80-90-00-х ужо фармавалі свядомасць, атрымлівалі веды ў незалежнай (хаця з 1994 ёсць адзін сіпаты нюанс) дзяржаве. Мова - абавязковы прадмет навучання. Калі вам чалавек да 45 кажа, што не ўмее гаварыць, чытаць па-беларуску - ён або хлусіць, або нейкі форменны дурань. Бо хаця б пасіўна мова ёсць на падкорку са школы. Гэта не пачатак 90-х, калі шмат было рускіх ваяк і іх дзетак, каторым пры саўку дазвалялі мову не вывучаць, і яны ў 1995-м на незаконным рэферэндуме прагаласавалі як ім зручна. Ці ёсць сантымент да беларускай мовы ў старэйшага пакалення? Безумоўна, бо ў масе сваёй гэта ты я ж беларусы, а не савецкія асаднікі. Проста ў 90-я пытанне асабістага і сямей выжывання іх хвалявала болей, чым выжыванне мовы, ідэнтычнасць, культура і іншыя рэчы, якія на хлеб не намажаш. Ну, а потым звыкліся неяк, бо "так заўсёды гаварылі". Трэба ўсвядоміць розную якасць грамадстваў 90-х і 2020-х і не баяцца вяртання афіцыйнага і адукацыйнага беларускага аднамоўя, з пераходным перыядам год на 5-10 не больш. І рабіць гэта трэба адначачова з рэформамі ў эканоміцы. Незразумелы гэты падыход сегментавання задач, нібы ў монанацыянаоьнай дзяржаве нацыянальнае адраджэнне - гэта нейкая другасная праца. А што да пераходу на беларускую ў асабістай камунікацыі хай будзе справай кожнага, бо ў нас хто как хатіт, тот так і гаварыт.
Настаўнік.
10.05.2024
Фрыдман нешта не тое з'еў ці выпіў. І убачыш праблему якой не было, няма і ня будзе. Гэтае дзіўнае супроцьпастаўленне недастойнае чалавека з вышэйшай адукацыяй - "за што заплацім : за падручнік, ці за кілё кілбасы?" Фрыдман не загадаўся адмяніць ў пачатковай школе штодзенны ўрок рускай мовы і "чтение". І дзецям здаравей будзе і ў мазгах месца застанецца для чаго добрага. А на некрафіла Дастаеўскага і Талстога з яго рэгіянальнымі праблемамі Арды ўжо і так усім даўно напляваць. Тут нікому не цікавыя "страдания Пьера Безухова" і іншых гультаёў.
За правду
11.05.2024
Настаўнік. , Тут н е школа, а вы нам не настуник. Не поучайте и не морализируйте. Говорите рациональнее: факты, аргументы.
Жора
10.05.2024
Знайшлі ў каго запытвацца. Фрыдман не будзе вырашаць, якая будзе моўная палітыка. Будзе вырашаць той, хто скіне Луку. І штось мне падказвае, што ў яго не будзе сумневаў, якая павінна быць адзіная дзяржаўная беларускай мова.
Valadzimir
10.05.2024
Да... "Нашай Ніве" больш няма чаго прапанаваць для абмяркаваньня...
Харкаў пад пагрозай
10.05.2024
Вось больш няма чаго абмяркоўваць, праўда Фрыдман? Ці ты займаешся правакацыямі, абывацель германскі?
Вася
10.05.2024
Прыбярыце гэтага левака
New way
10.05.2024
Трэба зрабіць тры дзяржауны мовы, беларускую, ангельскую, і расейскую. Ангельскую для тых, хто не валодае, ці дрэнна валодае дзьвумя асноу́нымі, але хоча напрыклад інвеставаць грошы у́ эканоміку новай Беларусі і пачаць будаваць бізнес, прадпрыемствы, дадаць свае ідэі дзеля хутчэйчага аднау́лення і развіцця эканомікі краіны.
Рэд
10.05.2024
New way, Будзе як i цяпер " Кто как хатит тот и так и гаварыт "
)))
11.05.2024
New way, лепей 133. І каб абавязкова java i piton.
маз а фак а
11.05.2024
Рэд, здрасьце а как жэ эта ругауся матам ?
Алег
10.05.2024
Кстати люблю стримы Фридмана и Лукашука.
Bhagaean
11.05.2024
Chaj žyvie Esperanto!
Мх
11.05.2024
"І як трэба вырашаць «моўнае пытанне» ў паслялукашэнкаўскую эпоху, каб не нарабіць яшчэ большай бяды?" /////// Відаць зноў уключаецца ген "а што русскіе подумают"? Вырашаць трэба адназначна - беларуская мова - адзіная дзяржаўная і нацыянальная мова Рэспублікі Беларусь!
"Беларусь чакаюць вялікія эканамічныя праблемы, пытанні бяспекі выйдуць на першы план. У такіх варунках паўстане пытанне: ці ў стане краіна выдзяляць дадатковыя грошы на культуру, мову?" ////// А што трэба выдаткоўваць? Дзіўнае пытанне. Датычна Фрыдмана, у Ізраілі б сказалі "А й, хрэн з ім, з тым іўрытам, у нас эканамічныя праблемы, будзем карыстацца англійскай мовай". Як пытанне эканомікі вырашылася без беларускай мовы - бачна на прыкладзе кіравання Лукашэнкі. Ён таксама ішоў пад лозунгам "спачатку народ накарміць, а мова гэта потым, калі рукі дойдуць". Вынік - усім бачны. Беларуская мова - аснова існавання беларускай дзяржавы. Тут не мае першаснага і другаснага. І калі расейцы прыводзяць у прыклад Беларусі Швейцарыю і Аўстрыю, яны чамусці не хочуць сіметрычна зрабіць беларускую мову другой дзяржаўная мовай у Расеі. Выснова з майго допісу: Спачатку мова і потым усё сінхронна наперад (эканоміка, палітыка, бяспека). 5-10 гадоў - цалкам нармальны тэрмін для ПОЎНАЙ беларусіфікацыі. https://d3kcf2pe5t7rrb.cloudfront.net/342580# https://d3kcf2pe5t7rrb.cloudfront.net/342580#
За правду и против большевизма в языковом вопросе
11.05.2024
По некоторым комментариям здешним от этнических националистов, скорее всего адептов идеологии Позняка, я вижу, что эти товарищи нам вовсе не товарищи и даже не демократы. Это моунае меньшинство хочет строить свой белорусский этнический проект в Беларуси на базе государственного белорусского языка как единственного. Мнение большинства им пофигу. Это очень хорошо, что они так раскрываются. Какие нам, русскоязычному большинству белорусов, следует сделать из этого выводы? На мой взгляд следующие: 1. Эти националисы нам не союзники. Это временные попутчики. Мы с ними можем сотрудничать и ехать вперед лишь до станции "Независимость". Дальше нам с ними не по пути. 2. Это не демократы. Это этнические авторитаристы праворадикального националистического уклона. 3. Это видимо и не западники. На мнение большинства, я уж не говорю о меньшинствах, им наплевать. Они не вписываются в парадигму европейских либеральных ценностей. 4. Следует в массах разоблачать опасность прихода этих новых авторитаристов к власти в Беларуси в новых условиях после краха диктатуры. Хватит с нас экспериментов. "Новый большевизм" не пройдет!
бабруйчанін
11.05.2024
За правду и против большевизма в языковом вопросе, ))))Пытанне У як Вы разумееце " еўракаштоўнасцях" дЗЕмакрацыю голас меньшасці улічваецца прыслухоўваюцца?? Штампы " попутчікі" уклонацыональны масссы агітацыя відавочна з " даведніка агітатара прапагандзіста кпсс "))) Этнічныя нацыоналісты))) Абяцаю упейнен у Беларусі нават падобных дзятлаў прымушаць здаваць тэст днк і праверку на " абрэзанне"языка ні будуць АЛЕ прымусовае лекаванне у Навінках прайсці прыйдзецца Дыягназ відавочны
Абменны фонд
11.05.2024
За пей, ідзі ўслед за рускім караблём, троль лукашысцкі
Пеця
11.05.2024
За правду и против большевизма в языковом вопросе, ботам, пнх
Беларус
11.05.2024
За п, ты паблытаў сайты, табе на z-аналы трэба, які ты беларус?
За правду и против националистов-большевиков/меньшевиков
11.05.2024
бабруйчанін, Наклеивать ярлыки оппонентам, грубить, хмить, передергивать- это чисто ленинские приемы. Так кто тут тогда следует методичкам КПСС?:))
бабруйчанін
11.05.2024
За правду и против националистов-большевиков/меньшевиков, ))) Па каменту бачна трапіл у " балючае" Ні хвалюйся цябе падлечаць пад прыглядам і нават дазвол на наведванне правазахіснікоў з " грынпіс" будзе...Мы беларусы шчырыя памяркоўныя
Рэаліст
11.05.2024
Якое моўнае пытанне, ніякая іншай Беларусі ўжо не паўстанк, пасля танцаў неверагодных шанец згублены назаўжды, а пасля паразы Ўкраіны дамінаванне ў рэгіёне пяродзе да Расеі мінімум на 50 год, таму забудзьцеся і перастаньце жыць ружовымі марамі пра нейкую постлукашэнкаўскую Беларусь.
Русист со стажем.
11.05.2024
Русский язык, как и любой другой нацональный язык, заключает в себе ценности народа, ценности этноса. Доя того и создан самим народом. Всем, вступаюшим в беседы на подобные темы, следует отчетливо понимать, что русский язык бессмысленно сравнивать с английским языком или например испанским. Почему? Да потому, что русский язык - язык изолированной региональной цивилизации. Так сложилось исторически и эмоциональные оценки здесь неуместны. Сложилось и сложилось. И вот по этой самой причине русский язык не может обслуживать эстетические и культурные ценности других народов. Увлечение русским языком принуждает носителя становиться русским человеком или точнее копией русского человека. Этоно не скажешь про ангоийский или испанский: глубоко освоив английский не становишься похожим на британца, не теряешь своей идетичности, потому что английский не есть язык региональной изолированной цивилизации. С русским языком неизбежно становишься рцсским, для чего необходимо отказаться от собственнрй культуры и идентичности. Всё это наглядно видно в ареале распространения русского языка в роли государственного языка: уже многие народы и культуры, утратив идентичность, просто физически исчезли и этот деструктивный процесс продолжается. Официальные цифры советских и российских переписей населения тому очередное красноречивое доказательство.
Русист со стажем.
11.05.2024
В довесок к вышесказанному предлагаю и с другой стороны посмотреть на взаимодействие русского языка и проблемы самоидентификации личности. Обратите внимание, что русские люди, наверное как и китайцы, очень долго и болезненно ассимилируются в других культурах и цивилизациях.
Мх
11.05.2024
"За праўду", дык вы ж гэтую самую дэмакратыю і "еўрапейскія каштоўнасці" і ўспрымаеце як слабасць партнёра. Вось метады Сталіна вы разумееце ўжо генетычна, гэта адзінае, што да вас даходзіць. Таму і баіцеся іх ужывання адносна сябе, але супраць іншых "белорусскоязычного меньшінства" ў душы гатовы і самі з наганам каля ямы "нацыстаў" пастраляць? Вы не церпіце ніякай мовы акрамя рускай, дык які вы дэмакрат?
Мх
11.05.2024
Аднаго не ўлічылі, што сталінскія метады могуць працаваць і ў іншы бок. Таму зараз і заенчылі пра "дэмакратыю".
За правду
12.05.2024
Мх, В случае применения сталинских методов примерьте на себя куда вы в таком случае сами поедете со своими националистическими хотелками. И это отнюдь не Польша. Вы и вам подобные еще власть не взяли, и не факт, что возьмете, а уже беретесь определять языковую политику. Сидя на диване, да еще и в эмиграции, легко фантазировать. Но это не имеет никакого отношения к реальности.
Беларуская апазіцыя ніколі не возьме ўладу ў Беларусі
12.05.2024
Мх, кветкі не забудзь і шкарпэткі зняць, метады ў яго... вы ніхто і зваць вас ніяк
Мх
12.05.2024
За правду, А чаго гэта вы ярлыкі на ўсіх налепліваеце? Старая метадычка ўжо не працуе, а новую яшчэ не даслалі з цэнтра?
Мх
12.05.2024
Звярніце ўвагу, моўнае пытанне заўсёды рубам ставяць прынцыпова расейскамоўныя, якія нават на беларускамоўны каментар прынцыпова даюць адказ па расейску. Беларусы не такія.
Кілер троляў
12.05.2024
За правду, сам та дзе сядзіш, троль лукашысцкі?
За правду
12.05.2024
Мх, Сходи на любой минский завод, поставь там вопрос по мове "рубам". Когда пошлют или получишь по шее, расскажи тут. А то совсем оторвался от жизни.:)) Рабочий класс- он такой, за словом не лезет, лезет за ключам, за палкой, да по шее таким утопистам на диване как ты.:)) Я с ними каждый день общаюсь, посему настроения их по белорусизации знаю точно. А вот ты и прочие в эмиграции с кветачками в руках не знаете.
Я нарадзіўся тут у краіне пад шэрым небам.
12.05.2024
Дагэтуль менавіта апантаныя адэпты рускай мовы стараліся ўзарваць Беларусь "моўным пытаннем". Бамбяць з двух кірункаў: па-першае свядома ілгуць, што іх няшчасных калісьці прымушалі, прымушаюць ці будуць прымушаць размаўляць па-беларуску, па-другое ілгуць, што прысутнасць беларускай мовы ў дзяржаўным буданіцтве Беларусі гэта катастрофа, таму неабходна пастарацца знішчыць і мову, і культуру. Мабыць хочуць шчэ раз будаваць сваю эканоміку, ("накарміць народ") без культуры. Падобныя прыклады добра вядомыя: гітлерызм, пуцінізм, сталінізм, маоізм, чырвоныя кхмеры ды і наш родны калгас, які з'еў дзяржаву, таму прыклад.
За правду и против националистов-большевиков/меньшевиков
12.05.2024
Я нарадзіўся тут у краіне пад шэрым небам. , Зачем мне взрывать моунае пытанне, если меня и наверняка остальное большинство, устраивает нынешнее положение? Никто вас не бомбит. Сидите в своем языковом гетто, никто вас не трогает. А вот когда вы заикаетесь, что при случае будете нас принуждать переходить на якобы единственный госязык, то это уже извини-подвинься. Одно дело помочь сохранению языка, культуры при равном уважении к нашему русскому языку и другое дело кричать на каждом углу, что вы собираетесь навязать мова в качестве единственного госязыка. На сегодня вы маргиналы, вас явное меньшинство и шансов на приход к власти не имеете без поддержки русскоязычного большинства. И чем больше вы кричите о белорусизации, тем у нас меньше желания поддерживать таких людей. А без нашей поддержки вам власти не видать как своих ушей.
Я нарадзіўся тут у краіне пад шэрым небам.
12.05.2024
За правду и против националистов-большевиков/меньшевиков, ну вось менавіта пра гэтую псіхіятрыю і пісалася вышэй. Загадзя пачынаюць нейкю грамадзянскую міжусобіцу на палставе ўласнае хлусні: 1. "нас будут заставляць..." і 2. "равные права", але "сохранім как есть". Абсаютна відпвочна, што пры рэальным роўным праве моваў руская мова страціць сваю сацыяльную базу за 5 гадоў. Прычына таму банальная - нават і сёння руская мова яшчэ толькі звычка, але ўжо неперспектыўная для самарэалізацыі асобы. Каму ж захочацца растварыцца ў Маскоўскай адсталай сярэдневечнай імперыі?
Я нарадзіўся тут у краіне пад шэрым небам.
12.05.2024
За правду и против националистов-большевиков/меньшевиков, заикаетесь как раз вы. Наверно со страху, понимая уже, что хоть разорвись, а всё равно не можете предложить что-нибудь на русском языке. Кроме очередной "СВО", рейдерства и рэкета, уличного и государственного бандитизма, наслаждения некрофилией, тотального бесправия и бедности, технологической отсталости. Даже для обеспечения энергоносителями русский язык уже не обязателен. Неужели вам самим непонятно, что ещё полгода войны и вы будете стрелять друг друга в подъездах за канистру бензина, как в 90-х стреляли за кожаную куртку и барсетку? Покамест не просматривается других перспектив у русскоязычной очень специфической цивилизации. К сожалению.
Абменны фонд
12.05.2024
За правду и против националистов-большевиков/меньшевиков, я асабіста буду цябе прымушаць, рыхтуйся, і яшчэ, мне твая дапамога не трэба
За правду
12.05.2024
Абменны фонд, В таком случае приготовься поехать на Колыму. В принудительном порядке. Там медведи, там раздолье, научишь медведей мове.:))
Абменны фонд
12.05.2024
За правду, ага, давай, таварыш Ботан, я цябе чакаю
Я нарадзіўся тут у краіне пад шэрым небам.
12.05.2024
Смеху варта: сядзіць у каментах такі дзяжурны і дзяўбе-дзяўбе, як дзяцел, адно і тое "вы не победите, нас большинство, мне всё равно-равно-равно...." Паводле новай метадычкі прыкідваецца дэмакратам і беларусам, а мазгоў хапае толькі на адно - "поедешь на Колыму! ". )) Блазан неразумны, сам валі, там жа так добра: беларускай мовы там няма, як ты любіш, всё на русском языке, значыць там тваё месца. ))))
За правду и Колыму
12.05.2024
Я нарадзіўся тут у краіне пад шэрым небам. , Как аукнется, так и откликнется. На хамство, тупость, угрозы получите ответку, горе- белорусизаторы. И вас таки меньшинство, это факт.
Абменны фонд
12.05.2024
За правду и Колыму, ты яшчэ тут, афэлак калымскі?
Я нарадзіўся тут у краіне пад шэрым небам
12.05.2024
За правду и Колыму, не аукайте, сидите тихо за поребриком так и не откликнется. Канализацию себе стройте, а там, глядишь, и жизнь лучше станет. 46% населения с дыркой в полу живёт в государстве, живущем с продажи газа. Со своим сортиром справится не можете, а лезете учить других как им свои государства строить. Реально Средневековье какое-то. Позорище и горький смех! Вот же дал Бог соседа. Как бы и не хочется, это не в нашем вкусе, но сами нарываетесь на забор 3-х метровый вдоль границы. Из хорошей нержавейки, ибо чувствую что это надолго, увы...
За правду в языковом вопросе
13.05.2024
Я нарадзіўся тут у краіне пад шэрым небам, Какой поребрик! В Минске сижу. Со своим русскоязычным белорусским. народом проживаю. Каждый день с ними вместе на работу ходим. А кветканосителей нема, сбежали. Кто в Польшу, кто в Литву. Там на работу ходят. А псевдозмагары в Раде, работать не хотят, хотят прежней халявной жизни.
Пеця
13.05.2024
За правду в языковом вопросе, давай, русак, слабо дагнаць да 100
За правду жизни
13.05.2024
Пеця, Тамбовский вооук табе русак. Азм есиь белорусин и наваи местами поляк. :)/
Генетыка значэння не мае
17.05.2024
За правду жизни, Якая розніца, якую генетыку маеце, калі ментальна расейскі імперац. Палова маіх продкаў паходзіць з Расеі, але гэта аніяк не перашкаджае мне быць беларускай.
Ці не ўзарве моўнае пытанне постлукашэнкаўскую Беларусь?
https://d3kcf2pe5t7rrb.cloudfront.net/342580
Вось цікава, калі ідзе гаворка пра абарону расейскай мовы ў Беларусі, прыводзяцца выняткі (Ірландыя - дзе даўно знішчылі гаэльскую, Аўстрыя - у якой няма сваёй аўстрыйскай мовы ці
Швейцарыя, якая таксама не мае сваёй швейцарскай мовы). І абмніаецца большасць еўрапейскіх краіх, у якіх ёсць свая мова, у тым ліку суседзяў. У Літве - літоўская, Польшчы - польская, Украіне - украінская, Расіі - расейская, Латвіі - латышская і так далей.
франкамоуны , нямецкамоуны, i г. д
То бок кожная зямля (кантон) Швейцарыi мае сваю мову, а не усеагульную трасянку цi мiкс моу
По данным переписи населения Белоруссии 2009 года, родным белорусский язык указали 4 841 319 человек, назвавших себя белорусами, а также 217 015 представителей других национальностей (из них 171 287 поляков), что в сумме составляет 53,22 % населения республики. Кроме того, 1 009 935 назвавших себя белорусами указали белорусский как второй язык, которым они свободно владеют, 271 778 человек других национальностей также указали белорусский как второй язык (в их числе 181 091 русских), что в сумме составляет 13,49 % населения республики. Таким образом, в Белоруссии в 2009 году белорусский язык родным назвали 5 058 334 человек, кроме того 1 281 713 человек владели белорусским языком как вторым, в сумме это составило 6 340 047 человек, свободно говорящих по-белорусски
И возникает вопрос если 2\3 населения страны владеет белорусским языком то почему для 70% населения белорусизация должна быть проблемой?
Мне кажется, что этот нарратив о неприятии белорусского языка нам навязан кремлем и агрессивным меньшинством.
Беларуская Мова Дзяржаўная Руская дзля бізніса з суседам ні замінае.. Ведаць навошта герасім анну кареніну пад цягнік кінул па жаданню.Таксама як у 14-16 год " крымінальныя турботы" думкі нейкага Раскольнікава які каб ні павяртаць грошы тапаром забіў 2 старух?? Мне падаецца і правазахіснікі будуць супраць..
Што за дзіўнае пытанне? Проста перанакіруем грошы, якія ішлі на рускую культуру і мову, на развіццё беларускай.
Міністэрства адукацыі кожныя некалькі гадоў друкуе новыя падручнікі. Замест рускіх проста будзем друкаваць за тыя ж самыя грошы беларускія падручнікі.
Няма ніякай праблемы.
бо ў нас з мужам спрэчка - я кажу - ды пару(некалькі) месяцаў усяго (значыць не ў разлік), а ён кажа - ды не - больш (нібы ён тады жыў))
а што скажаце вы? вы ж нібы па гісторыі сільны )
Не будзе лукаша, паставяць другога, нічым не лепшага.
Ці ёсць сантымент да беларускай мовы ў старэйшага пакалення? Безумоўна, бо ў масе сваёй гэта ты я ж беларусы, а не савецкія асаднікі. Проста ў 90-я пытанне асабістага і сямей выжывання іх хвалявала болей, чым выжыванне мовы, ідэнтычнасць, культура і іншыя рэчы, якія на хлеб не намажаш. Ну, а потым звыкліся неяк, бо "так заўсёды гаварылі".
Трэба ўсвядоміць розную якасць грамадстваў 90-х і 2020-х і не баяцца вяртання афіцыйнага і адукацыйнага беларускага аднамоўя, з пераходным перыядам год на 5-10 не больш. І рабіць гэта трэба адначачова з рэформамі ў эканоміцы. Незразумелы гэты падыход сегментавання задач, нібы ў монанацыянаоьнай дзяржаве нацыянальнае адраджэнне - гэта нейкая другасная праца. А што да пераходу на беларускую ў асабістай камунікацыі хай будзе справай кожнага, бо ў нас хто как хатіт, тот так і гаварыт.
а как жэ эта
ругауся матам ?
https://d3kcf2pe5t7rrb.cloudfront.net/342580#
https://d3kcf2pe5t7rrb.cloudfront.net/342580#
Мабыць хочуць шчэ раз будаваць сваю эканоміку, ("накарміць народ") без культуры. Падобныя прыклады добра вядомыя: гітлерызм, пуцінізм, сталінізм, маоізм, чырвоныя кхмеры ды і наш родны калгас, які з'еў дзяржаву, таму прыклад.