Комментарии к статье

Профессор ЕГУ предложила свою трактовку «белорусского гражданского национализма». Объяснение звучит как манифест

  • Пціч
    12.08.2023
    НН мне сорамна за вас . Вы стала даеце слова шахраям рускага міру. Ганьба! Адраджэнне краю без нашай мовы на старонках Нашай Нівы - падлючая здрада. Імя запомнім вашыя імёны і не даруем.
  • Пценчык ты, а не Пцич
    12.08.2023
    Пціч, ..... нуну.... што далей - самы вялики драник на свеце и беларуская паляныця как биць недабеларусау? Fuck nationalism!
  • Лол
    12.08.2023
    Столькі словаў пра нацыяналізм, але няма адказу на элементарнае пытанне- у гэтай “інклюзіўнай” канцэпцыі беларуская мова адна дзяржаўная ? Ці нас ізноў хочуць заблытаць і прапануюць тыя ж лукашысцкія рэферэндумныя яйкі з 1995 года, але гэтым разам намазаныя зверху бодзі-пазітыўным інклюзіўным шакаладам.
  • Лола Тейлар
    12.08.2023
    Лол, адчапися
  • Мікола)))
    13.08.2023
    Лол, па Беларускай Канстытуцыі дзяржаўная ў нас толькі адна мова.
  • Мікола)))
    13.08.2023
    У Беларускай Рэвалюцыі бяруць удзел і прыхільнікі аднаго нацыяналізму і прыхільнікі другога нацыяналізму, усё патрыёты Роднага Краю.
  • vik
    12.08.2023
    Горе от ума у Тани
  • Прывітанне доктарцы
    12.08.2023
    Нацыяналізм без нацыяналізму
  • Sneed
    12.08.2023
    A navošta štości abjadnoŭvać, čamu prosta nie ŭziać etničny nacyjanalizm? Pani nie ličyć biełarusaŭ asobnym etnasam, ci ličyć, što biełaruskaje hramadstva składajecca jašče z kahości, akramia nas?
    Śmiardzić ad hetaha "manifestu" čymści, skažu vam, siabry...
  • Казік
    12.08.2023
    Sneed, у вашым этнічным нацыяналізме няма месца для выбітных беларусаў, як Такінданг ці Някляеў (этнічны рускі). Ці шмат выдатных паэтаў і дзеячаў жыдоўскага паходжання. Беларусь - гэта больш чым ДНК. Усе, хто жыве беларускай ідэяй - частка нас
  • Прылукская
    12.08.2023
    Sneed, пасля гэтага ты не Sneed а СНIД.
  • Sneed
    12.08.2023
    Казік, nie zhodny
    miž etničnym ruskim i biełarusam sapraŭdy niama henetyčnaj roźnicy, usia sprava tolki u samavyznačenni i adnosinach da kultury i movy, tak što tut niama prablem z etničnym nacyjanalizmam
    A Takindanha i žydoŭ (tak, navat Šahała) ja na samaj spravie nie liču biełarusami, choć zabiejcie :)
  • Хаммер
    12.08.2023
    Казік, па справе братан, малаток
  • Смех каню
    14.08.2023
    Казік, вы разам з артыкульнай прафесаркай самі выдумляеце сабе страшылкі, і самі на іх адказваеце. Нацыі яшчэ няма, а вы ўжо ваюеце з яе нібыта шавінізмам. Няўжо русскій мір гэтак праехаўся па мазгах? Зрэшты, чаму я пытаюся...
  • Смех каню
    14.08.2023
    Sneed, тобок Такіданг і Някляеў - не беларусы, а Лукашэнка ці Азаронак - беларусы? Зашыбіся у вас крытэрыі. Вельмі надзейныя і карысныя, я зычу вам вялікіх поспехаў у жыцці з імі. 
  • Sneed
    15.08.2023
    Смех каню, na žal, usio tak
    nelha "vypisvać" ludziej z biełarusau pa pryncypu "usie biełarusy biełyja i puchkija, a kali chtoś zły, to jon nie biełarus", heta padmena paniacciaŭ
    jość drennyja biełarusy, jość biełarusy - zdradniki nacyji, treba z hetym nejak žyć, a nie zajmacca samapadmanam
  • Ын
    12.08.2023
    Господа адепты секты "мова перад усім", можно всего один вопрос? Многого добились за последние 30 лет? Хотите повторить? Нравятся танцы на граблях? 

    Вам не кажется, что задачи надо решать, расставив приоритеты? На сегодня угроза потери суверенитета такова, что для начала надо решить эту проблему, отложив в сторону языковые и другие разногласия. А реальность такова, что, нажимая на вопрос мовы, вы отпугнете большую часть сторонников. Но вам конечно виднее, и если нравится жить в мире розовых слонов и Зянона в блистающих доспехах - можете продолжать, удачи.

    Я сам, кстати, сторонник одного государственного языка в перспективе - беларускай мовы. Это даст какой-никакой барьер засилью рюсской культуры. Но если начать, поставив телегу впереди лошади, очень скоро окажемся в фольклорном заповеднике беларускай мовы посреди московии.
  • 50
    12.08.2023
    Ын, а чаго дабіліся вы, пішучы тут на расейскай? Калі вы такія прыхільнікі, што вам беларуская мова страшней за ўсё на свеце, то навошта вы патрэбны!? Гранты піліць на беларускай справе?
  • Гервасій
    12.08.2023
    Ын, Нашто каму той суверынітэт будзе патрэбны калі не будзе агульнага базіса. Такі базіс, мова, культура, нацыянальная еднасць. І адно без другога не існуе. Калі няма базісу як вы суверынітэт збіраецеся выбудоўваць і адстойваць, на чым, і кім ? На рабочых, якія нічога не хочуць ведаць акрамя зп і чарніла папіць, ці тіктокераў якім да дупы і суверынітэт і мова, галоўнае падпішчыкі. Гэта з абодвух канцоў спектра людзі, але калі нава у іх будзе ў галаве думка што ён, ці яна беларус/ка, што ёсць мова, на якой размаўляюць, то тады і адносіны гэтых людзей да суверынетыту будуць іншымі.
  • vik
    12.08.2023
    Ын, Мне нравятся решения латышей литовцев и эстонцев. Насрать хто што ведае ці не - не беларус па паходжанню - здай іспыт па мовеі і атрымай грамадзянства, не згодзен - на прасторы макшандзіі ці Ізраіля міласьці просім.
  • Остап
    12.08.2023
    Ын, ты сторонник карэйскай мовы, северного диалекта. Стыдно, товарищ!
  • Буба Касторский
    13.08.2023
    [Рэд. выдалена]
  • Ын
    13.08.2023
    50, паважаны, я магу тут размаўляць з вамі па-русску, па-беларуску (нажаль, пакуль што з памылкамі, выбачайце), па-англійскі ці яшчэ на дзьвух мовах, мне не цяжка. Я гавару пра тое, што "сведкі Зянона" і іншыя ****утыя на ўсю галаву прыхільнікі "мова перад усім" не бачаць, што рэчаіснасць такава, што, калі мы ў данны момант пачнем ср**ца яшчэ праз тое, хто на якой мове размаўляе, мы прас*рэм нашмат больш, таму што мова - гэта вельмі важна, але гэта - пытанне не гэтага моманту. Зараз першае пытанне - неяк уратаваць страну ад рашкі і ад лукі, усё астатнее - потым.
  • Лол
    13.08.2023
    Ын, Здаецца, срацца тут пачыеце толькі вы. А пытанне мовы, гэта пытанне нацыянальнай бяспекі і цывілізацыйнага накірунку Беларусі цяпер і ў будучым. Рускі свет гэта ведае і для яго прыярытэт на акупаваных тэрыторыях, знішчэнне нацыянальнай мовы. Акупацыя Беларусі пачалася з незаконнага рэферэндума па мове. Калі аы дагэтуль не зразумелі навошта той рэферэндум быў патрэбны Луке і Лубянцы, то я бы на вашым месцы пацікавіўся гэтым пытаннем, а потым пісаў бы нешта сюды.
  • 50
    13.08.2023
    Ын, чаму тады лукашня і русакі зачысцілі ўсе беларускае? Які момант вам трэба?
  • Ын
    13.08.2023
    50, я цалкам згодны з вамі, што ўсё, што яны робяць, накіравана на тое, каб адрадзіць беларускасць цягам часу стала больш цяжка. Магчыма, я дрэнна выказаў свой пункт погляду, альбо дрэнна зразумеў ваш. Я дзьвумя рукамі за тое, каб пашыраць карыстанне мовай, але супраць таго, каб прымушаць кагосці гэта рабіць, таму што гэта - рызыка, што мы страцім тых, хто згодзен з намі па іншых пытаннях - незалежнасць ад рашы, суверэнітэт, еўрапейская накіраванасць і гэтак далей. А зараз па ўсім сацыялагічным апытанням грамадства і так падзелена па пытанню вайны (супраць вайны значная большасць, але большая з іх частка - за рашку, а не за Ўкраіну, калі не памыляюсь каля 2/3), па пытанню выбара "раша ці еўропа" (зараз большасць за рашку, але былі моманты, калі было наадварот). Што бы мы сабе не ўяўлялі і чаго б не жадалі, па гэтым пытанням большая частка грамадства - цалкам саветскія людзі, і нават каб нахіліць іх у другі бок па гэтых пытаннях, патрэбны будуць дзесяцігоддзі. Не хапала яшчэ зараз падзяліць тых, хто на нашым баку па пытаннях Украіны і еўрапейскага напрамку, праз рознае стаўленне да мовы. Калі без прымусу - толькі за. Праз любую папулярызацыю, як угодна, але без прымусу. 

    Я наогул лічу, што большая праблема не ў тым, што людзі не ведаюць беларускай мовы, а ў тым, што не ведаюць ніякіх моў, акрамя рускай. 

  • Ын
    13.08.2023
    vik, а я згодны  з вамі, чалавек, які многа лет жыве у краіне і не ведае яе мовы ці яе культуры (як тыя ж рускія ў Эстоніі ці нават ЗША, што жывуць дзесяцігоддзямі сваім гуртком) - ну, гэта неяк "не камільфо". Я пра тое, што зараз ёсць моцна больш важные пытання, чым с**цца праз мову.
  • Лол
    12.08.2023
    Казік, Беларусь монанацыянальная дзяржава, такая самая як Фінляндыя, Нарвегія, Эстонія ці Польшча. У кожнай гэтай дзяржаве нацыяналізм этнічны, заснаваны на культуры этнаса, мове, традыцыях і г.д. У Нарвегіі нават манархія засталася як інстытут. Але ўсё гэта не выключае ўдзелу іншых народаў на дабро дзяржавы. Таму месца знойдецца ўсім і ўсюды. Не варта ствараць праблему там, дзе яе няма.  
  • Эюя
    13.08.2023
    Гэта не тая спадарыня, каторая на пару з Мажэйкам на пачатку года вяшчала пра беларускую мову, як мову гвалту і адстойвала двумоўе ? Нашай Ніве не сорамна друкаваць такіх асобаў ?
  • Эстэт
    13.08.2023
    Эюя, а табе не сорамна за свой вонкавы выгляд?
  • Эюя
    13.08.2023
    Эстэт, не, не сорамна, сорамна за вашае хамства на нашай мове
  • Нацыяналіст
    13.08.2023
    Таццяна, займіцеся хвіласохвіяй, не чапайце тое, што вам недаспадобы і чаго вы ніколі не зразумееце. У нас усё будзе як ў іншых народаў, не выдумляйце тупыя маніхвэсты
  • Дзяльба кабанчыка
    13.08.2023
    Эюя, а мне сорамна за вашу меркантыльнасць и скупердзяйства. Пакажыце сэртыфикат уласнасьци на мову, кали яна ваша! Мова обшчая!
  • Кузя
    13.08.2023
    Дзяльба кабанчыка, сэріыфікат - гэта мая нацыянальнасць. Я - беларус, па вашаму нацыяналіст
  • Gorliwy Litwin
    13.08.2023
    але яна клапоціцца пра абстрактных рускамоўных каб іх не пакрыўдзілі, ці сама лянуецца - грэбуе карыстацца беларускай мовай? як адрозніць?
  • Алесь
    13.08.2023
    Gorliwy Litwin, с такими как ты нет никакого желания говорить на мове. Всё просто.
  • Пціч
    13.08.2023
    Алесь, ну дык і валі адсюль з НН, калі мова ўпадлу, здаецца, таксама нескладана...
  • Адась
    13.08.2023
    Алесь, ідзі з прыгожыным пагавары на языке
  • maple
    14.08.2023
    Когда в Беларуси исчезнет лукашистская (российская) пропаганда, то многих проблем перечисленных в статье уже не будет. 
  • Смех каню
    14.08.2023
    maple, "ісчэзнет" як у 91-м? Але рускамірнае грамадства паўсюль жыве кепска не таму, што прапаганда, а таму, што яно - рускамірнае. І нават, атрымаўшы волю, як у 91-м, абярэ сабе пахана і пабудуе канцлагер. 
  • Смех каню
    14.08.2023
    Ува што толькі тутэйшы не пусціцца, абы не пакідаць русского міра! Ну сядзіце ў ім, дэбілы, калі 30 гадоў не хапіла для навукі.
  • мда :/
    14.08.2023
    што артыкул, што каментары.. :/ 
  • Алесь Загорскі
    15.08.2023
    Дзякуй Таццяне за слушны і крытычны допіс. Менавіта такі нацыяналізм нам патрэбны каб рухацца ў будучыню.
  • 000
    15.08.2023
    такое настойчивое желание увести разговор в любую сторону, главное чтоб не дай БГ в Беларуси вдруг не осознали, что не надо изобретать велосипед, когда перед глазами есть примеры хоть Польши, хоть Латвии, хоть Финляндии
    просто удивительно, готовы даже специальный национализм изобрести!
    а сколько свидетелей секты "главное - эканомика, а мова - можэт кагда-нибудь потом и то, в современном глобальном мире вообще нужна ли она - так шрайбман говорит, а он жэ умны! а чалы говорит, что рпц святая и вообще..."

    вот такие потом в кремле поддержку ищут (бабарико, тихановская в лице вечорки), ноют в интервью, что  с ними разговаривать там не хотят (латушко) заявляют о несамостоятельности, "куда ж мы без расии" и т.д.

    вобщем, пока у режима такие противники - режиму можно не беспокоиться


  • 12345
    16.08.2023
    Белорусский гражданский национализм (предложенный автором) = советскому гражданскому национализму, со всеми вытекающими, уже вытекшими, последствиями.
    Без конкретной программы, не созданной за последние тридцать лет, будет активно продолжаться, продолжается, распил того малого, что еще сохранилось.
  •